학과게시판
- 2024.04.09
- 조회수 439
2024학년도 1학기(2024년 8월 졸업 예정) 석‧박사과정 학위청구논문 심사를 받으실 대상자께서는 논문심사 요청서를 제출해주시기 바랍니다.
1. 제출자격
가. 대학원 학칙 제34조에서 정한 석‧박사과정 수료(예정)자
나. 소정의 학점(선수과목 포함)을 취득하고 평점평균이 B 이상인 자 또는
평점평균 B 미만으로서 학과학사관리위원회의 심의 및 추천을 받은 자
다. 외국어시험과 종합시험에 합격한 자
라. 석사과정 1학기, 박사과정 2학기 이상 논문지도를 받아 그 평가에 통과한 자
또는 논문예비심사에 통과한 자
2. 제출기간 : 2024.04.08.(월) ~ 04.11.(목) 16:00까지 학부 사무실로 제출 (기한엄수)
3. 제출서류 및 제출방법
가. 제출서류 : 청구논문심사요청서, 연구윤리준수서약
나. 제출방법
- [포털] 접속 → 학사서비스 → 졸업정보 → 청구논문심
논문정보 작성 및 제출 → 심사요청서 및 서약서 출력 → 학과사무실 제출
(지도교수, 주임교수 확인 및 날인) → [심사비고지서] 확인 → 가상계좌 납부
다. 논문심사료 납부기간 : 2024.04.08.(월) ~ 04.11.(목) 09:00~17:00 (기한엄수)
※ 생명윤리의 대상과 관련된 논문을 작성하는 경우는 반드시 생명윤리위원회 심의를 받아야 하며 심의대상 및 절차에 대해서는 연구관리팀 (생명윤리위원회 담당자 5853)으로 문의하시기 바랍니다. ○ 붙임3. 생명윤리심의신청안내문 참조 |
4. 논문 지도비 및 심사료
과정 |
논문지도비 |
논문심사료 |
계 |
|
재학생 |
수료생 |
|||
석사 |
₩100,000 |
₩100,000 |
₩200,000 |
|
박사 |
₩150,000 |
₩550,000 |
₩750,000 |
재학생 : ₩700,000 |
수료생 : ₩900,000 |
5. 향후 일정 안내사항
논문심사위원 추천기한 : ~ 2024.04.18.(목)
심사용 논문 제출 (석사 3부, 박사 5부) : 2024.04.24.(수) ~ 04.26.(금)
논문심사 실시 : 2024.04.29.(월) ~ 06.19.(수)
논문심사 결과보고서 제출 : 2024.06.21.(금)
붙 임 : 1. 2024-1학기 석박사학위 청구논문 심사 일정표 1부 (국문, 영문)
2. 연구윤리관련 규정 1부
3. 생명윤리심의신청 안내문 1부
------------------------------
Hello, this is the office of the Department of Electronic Engineering.
2024 - 1st semester (scheduled graduation in August 2024) Master's and Doctorate students who are subject to dissertation evaluation
Professors and teaching assistants, please refer to the schedule below.
1. Qualifications for submission
a. Those who have completed (expected) master's and doctoral programs as stipulated in Article 34 of the Graduate School Regulations
b. A person who has obtained certain credits (including prerequisite courses) and has a grade point average of B or higher or Those who have been reviewed and recommended by the Department of Science Management Committee with a grade point average of less than B
c. Those who have passed the foreign language test and comprehensive test
d. Those who have passed the evaluation after receiving thesis guidance for more than 1 semester of master’s course and 2 semesters of doctoral course or those who have passed the thesis preliminary examination
2. Submission period: Submission to the our department office 2024.04.08(Mon)~04.11(Thu) 16:00 (deadline strict, punctual)
3. Submission documents and submission method
a. Documents to be submitted: Request for dissertation review(청구논문심사요청서), Pledge of Compliance with Research Ethics in Degree Claims(학위청구논문 연구윤리 준수 서약서)
b. Submission method
- Access [Portal] → Academic Services → Graduation Information → Request for Dissertation Review →
Fill out and submit thesis information → Print out the request for review and pledge → Submit to the department office
(Confirmation and seal of the advisor and head professor)
→ Confirm [Examination notice] → Pay virtual account
c. Thesis review fee payment period: 2024.04.08.(Mon) ~ 04.11.(Thu) 09:00~17:00, (deadline strict, punctual)
※ In the case of writing a thesis related to the subject of bioethics, it must be reviewed by the Bioethics Committee.
○ Attachment 3. Refer to the bioethics review application guide |
4.Dissertation guidance fee and review fee
procedure |
Dissertation instruction fee |
Thesis review fee |
|
|
재학생(Current students |
수료생(Graduates) |
|||
mater |
₩100,000 |
₩100,000 |
₩200,000 |
|
doctor |
₩150,000 |
₩550,000 |
₩750,000 |
재학생(Current students) : ₩700,000 |
수료생(Graduates) : ₩900,000 |
5. after schedule notice
a. Jury Recommendation Deadline: ~ 2024.04.18.(Thu)
b. Submission of thesis for review (Master's 3 copies, Doctorate 5 copies): 2024.04.24.(Wed) - 04.26.(Fri)
c. Thesis review: 2024.04.29.(Mon) ~ 06.19.(Wed)
d. Submission of thesis review result report: 2024.06.21.(Fri)
Attachment: 1. 2024-1 Semester Master's and Doctorate Dissertation Review Schedule 1 copy (koream, english)
2. Research Ethics Committee Regulations 1 copy
3. One copy of the bioethics review application guide