2025-1학기 일반대학원 학과 변경(전과) 신청 안내(~1/20) / Information on the change of general graduate school department in first semester of 2025 (~1/20)
  • 2025.01.15
  • 조회수 18

안녕하세요, 전자공학부 사무실입니다.

 

2025년부터 시행하는 대학원 전과 제도 안내드리오니 전과 희망자는 기간 내 신청하시기 바랍니다. 

 

 

1. 신청 기한 : 2025.01.20.(월) 16시까지

 

2. 신청 대상 : 재학생 (입학예정인 신입생 및 수료생은 재학생 신분이 아니므로 전과 대상자가 아님)

 

 - 소속 학과가 폐지된 경우

 

 - 정부지원 대학재정지원사업에 참여하게 되어 소속 학과의 변경이 필요한 경우

 

 - 지도교수 퇴직 등 부득이한 사유로 학과 변경이 필요하다고 대학원장이 판단한 경우

 

 - 재적 중 동일 계열 내에서 학과의 변경을 희망하는 경우

 

* 동일 계열 내 학과의 변경을 희망하는 경우 편입학자 또는 재입학자에게는 적용하지 않으며, 재학기간 중 1회에 한하여 할 수 있음.

 

3. 신청 방법 : 제출서류 첨부하여 학부사무실 제출

 

4. 제출 서류

  가. 학과변경 신청서

  나. 이수과목 학점인정 확인표

  다. 지원자 성적증명서

  라. 정부지원 재정지원사업 참여 확인서(정부지원 재정지원사업참여로 인한 변경일 경우)

 

붙 임 : 학과변경 신청 양식 각 1부.  

 

 

 

--------------------------------------------------------

 

Hello, this is the office of the electronic engineering department.


Here is a guide to the graduate department transfer system, which will be implemented from 2025, so please apply within the period.



1. Application deadline: Until 16:00 on Monday, January 20, 2025



2. Subject to application: Students enrolled (freshman who are scheduled to enter the school and student who are completed the course  are not subject)

 

 

 

- When the affiliated department is abolished


- Where it is necessary to change the affiliated department due to participation in the government-funded university financial support project

- Where the head of the graduate school determines that it is necessary to change the department due to unavoidable reasons, such as the retirement of the supervisor

- Where a person wishes to change his/her department within the same department while he/she is enrolled

 

 

* Where a person wishes to change a department within the same department, it does not apply to transfer scholars or re-enrollers, and may be done only once during the enrollment period.



3. How to apply: Submission to the undergraduate office with documents attached



4.  submission document list

A. Application for change of department

B. A certificate of credit recognition for completed courses



D. Confirmation of participation in government-funded financial support projects (in the case of changes due to participation in government-funded financial support projects)




Attachment: department change application form.