학과게시판
- 2025.01.15
- 조회수 18
안녕하세요, 전자공학부 사무실입니다.
2025년부터 시행하는 대학원 전과 제도 안내드리오니 전과 희망자는 기간 내 신청하시기 바랍니다.
1. 신청 기한 : 2025.01.20.(월) 16시까지
2. 신청 대상 : 재학생 (입학예정인 신입생 및 수료생은 재학생 신분이 아니므로 전과 대상자가 아님)
- 소속 학과가 폐지된 경우
- 정부지원 대학재정지원사업에 참여하게 되어 소속 학과의 변경이 필요한 경우
- 지도교수 퇴직 등 부득이한 사유로 학과 변경이 필요하다고 대학원장이 판단한 경우
- 재적 중 동일 계열 내에서 학과의 변경을 희망하는 경우 |
* 동일 계열 내 학과의 변경을 희망하는 경우 편입학자 또는 재입학자에게는 적용하지 않으며, 재학기간 중 1회에 한하여 할 수 있음.
3. 신청 방법 : 제출서류 첨부하여 학부사무실 제출
4. 제출 서류
가. 학과변경 신청서
나. 이수과목 학점인정 확인표
다. 지원자 성적증명서
라. 정부지원 재정지원사업 참여 확인서(정부지원 재정지원사업참여로 인한 변경일 경우)
붙 임 : 학과변경 신청 양식 각 1부.
------------------------------
Hello, this is the office of the electronic engineering department.
Here is a guide to the graduate department transfer system, which will be implemented from 2025, so please apply within the period.
1. Application deadline: Until 16:00 on Monday, January 20, 2025
2. Subject to application: Students enrolled (freshman who are scheduled to enter the school and student who are completed the course are not subject)
- When the affiliated department is abolished
|
* Where a person wishes to change a department within the same department, it does not apply to transfer scholars or re-enrollers, and may be done only once during the enrollment period.
3. How to apply: Submission to the undergraduate office with documents attached
4. submission document list
A. Application for change of department
B. A certificate of credit recognition for completed courses
D. Confirmation of participation in government-funded financial support projects (in the case of changes due to participation in government-funded financial support projects)
Attachment: department change application form.