학과게시판
- 2025.01.06
- 조회수 376
안녕하세요 전자공학부 사무실입니다.
논문심사 합격자 학위논문 제출에 대해 안내드리겠습니다.
1. 제출대상 : 2024학년도 2학기 학위청구논문 심사에 합격한 자
2. 제출기간 :
학위논문 파일 온라인 제출기간: 2025.01.02.(목) ~ 01.07.(화)
학위논문 관련 서류 제출기간: 2024.01.02.(목) ~ 01.09.(목) 15:00까지
3. 제출서류(Documents to be submitted)
제출처 |
제출서류 |
제출 절차 |
도서관 (dcollection) (학술정보기획팀 02-910-6715,6716,6713) |
① 학위논문 파일 ② 날인된 학위논문 인준서 (ON국민포털에서 출력된 양식) 스캔본
|
1. dcollection에 2종의 파일을 PDF 파일 ① 인준된 학위논문 파일 ② 날인된 학위논문 인준서(ON국민 포털에서 출력된 양식) 스캔본(PDF파일) (인준일 기재되고, 심사위원 날인(서명) 있어야 함) - 학위논문 파일은 심사위원의 날인(서명)이 없는 인준서(학위논문체제 양식)를 포함하여 업로드 - 날인된 학위논문 인준서(ON국민 포털에서 출력된 양식) 스캔본(PDF파일)은 별도 파일 업로드 2. dcollection 제출 승인(도서관) 3. dcollection 제출 승인(도서관) 후에 구비 서류(석사는 3종류, 박사는 4종류)를 대학원 교학팀으로 반드시 기한 내에 함께 제출 * dcollection 접속 : http:// |
대학원 교학팀 (본부관 307호) 02-910-4313 |
① 날인된 학위논문 인준서 (ON국민포털에서 출력된 양식) 원본 1부 - 학위논문 파일의 인준서와는 별개 |
- 학위논문체제 점검한 후에 학위논문 인준을 받음 - ON국민 포털 → 학사서비스 → 졸업정보 → 청구논문심사요청 → 논문인준서 출력 → 인준일 기재, 심사위원 날인(서명) |
② 학위논문 파일 제출 확인서1부 |
- 학위논문 파일 dcollection 제출 승인 후에 출력하여 성명 기재 및 서명 |
|
③ 학위논문 파일의 [속표지, 심사청구서,인준서,차례] 출력 1부 |
- 인준된 학위논문 파일의 [속표지,심사청구서, 인준서,차례] 1부 출력 * 제출서류 접수 시에 논문체제를 확인한 후 반환함 |
|
④ 설문조사 완료증 1부 (박사학위 취득자만 제출) - 석사는 해당 없음 |
- 한국직업능력연구원 접속 (http:/www.narastat.kr/emdh ) |
*학위논문 제출시 학생 유의사항
가. 제출방법
1) 학위논문체제 점검 후, 학위논문 인준을 받아야 함.(붙임3.제출절차 참조)
※ 대학원 교학팀의 논문체제 확인은 dcollection 제출 승인(도서관) 후에
학생이 대학원 교학팀으로 구비서류를 제출할 때 확인함.
2) 학위논문 인준서 구분별 유의사항(붙임5 참조)
3) dcollection 제출 승인(도서관) 후 대학원 교학팀으로 위의 3.제출서류를
기한 내에 제출해야 함.
4) 도서관의 파일 확인 및 승인은 1일(근무일 기준) 소요됨을 감안하여 제출
준비를 하고, 대학원 교학팀 제출 마감일에는 혼잡이 예상되니 마감일
전에 제출을 권장함.
나. 학위논문체제
1) 학위논문은 학위논문체제(붙임1 참조)를 원칙으로 작성하되, 논문의 서술방식은
각 학과 전공 분야의 대표적 학회의 논문작성방법에 준함.
2) 학위논문 제목은 ON국민 포털에서 출력된 학위논문 인준서의 논문 제목과
반드시 일치해야 함.
(학위논문 제목= 학위청구논문심사결과 종합보고서 제목 = 인준서논문제목)
다. 학위청구논문 수정
학위청구논문 심사결과 종합보고서 제출 이후에는 논문원고에 대한 수정 및
보완을 할 수 없음을 유의 바람.
붙임 : 1-1, 1-2. 학위논문체제 1부+영문버전 1부
2. 일반대학원 학과 및 전공명칭 1부
3. 일반대학원 학위논문 제출 절차 1부
4. 체크리스트 1부 (점검용으로 활용하시면 됩니다. 제출하는 서류는 아닙니다.)
5. 학위논문 인준서 구분별 유의사항 1부
6. 성곡도서관 학위논문 디지털 파일 제출 안내 1부
문의처
도서관: 학술정보기획팀 (02-910-6713,
대학원 교학팀 본부관 307호 (02-910-4313)
Hello, this is the electronic engineering department.
I will inform you about the submission of thesis papers for successful candidates.
1. Eligibility: A person who has passed the thesis review for a degree request for the second semester of 2024
2. Submission deadline :
Degree thesis file online submission period: 2025.01.02.(목) ~ 01.07.(화)
Period for submitting documents related to the thesis): 2024.01.02.(목) ~ 01.09.(목) 15:00까지
3. Documents to be submitted
Place of submission (not our office) |
Documents to be submitted |
Explanation |
dcollection |
①thesis file
② stamped or signed dissertation document scan file - from on kookmin portal form
|
1. Submit two types of files to dcollection in PDF file format ① thesis file ② stamped or signed dissertation document scan file - from on kookmin portal form - Upload your thesis file with an unsigned confirmation letter (forms for your thesis) 2. dcollection approval (library) 3. After dcollection approval (library) Make sure to submit your documents (three types for master's and four types for doctor) together to the graduate school teaching team within the deadline * dcollection : http://kookmin. |
main hall- N1 307 office- graduate school office |
① stamped or signed dissertation document scan file - from on kookmin portal form |
- ON kookmin portal → Academic service → Graduation information→ Request for review of requested paper → print document & professor signed, dated |
② Confirmation of the submission of the thesis file |
- After the approval of the thesis file to the dcollection Print out and enter your name and signature |
|
③ thesis [Inside Cover ,Thesis review request, Certificate of approval, Order] print document each 1 |
- approved thesis file [Inside Cover ,Thesis review request, Certificate of approval, Order]
|
|
④ Survey Completion Certificate (Submitted only to those who have doctor's degree) - Master's degree is not applicable
|
(http:/www.narastat.kr/emdh
|
Q&A
Library : Academic information planning team office (02-910-6713,6716)
Graduate school affair team office (02-910-4313)
A. Method of submission
1) After checking the thesis system, the thesis must be approved. (notice attachment 3. Submission Procedure)
※ After the dcollection submission approval (library), the postgraduate school team's thesis system is confirmed
Check when the student submits the required documents to the graduate school team.
2) Precautions for classification of thesis approval (notice attachment 5)
3) After the approval of dcollection submission (library), the above attachment 3. Submission documents are submitted to the graduate school's teaching team
It must be submitted within the deadline.
4) Submission in consideration of the fact that it takes one working day (based on the working day) to check and approve the library's files
Prepare, and the deadline for submitting the graduate school team is expected to be crowded
Previously, submissions are recommended.
B. The thesis system
1) The thesis shall be prepared in principle by the thesis system (see attached 1), but the method of writing the thesis shall be
It is in accordance with the thesis writing method of representative academic societies in each department's major field.
2) The title of the thesis is the title of the thesis in the confirmation letter printed on the ON Kookmin Portal
Must match.
(The title of the thesis = The title of the comprehensive report on the results of the thesis review requesting a degree = The title of the thesis in the confirmation dissertation document)
C. Modification of the thesis requesting a degree
Please note that it cannot be supplemented.
Attachment: 1-1 & 1-2. Degree thesis system Korean + English version
2. General graduate school department and major name
3. General graduate thesis submission procedures
4. Checklist (You can use it for inspection. It is not a document to submit.)
5. Notes for classification of thesis confirmation thesis.
6. Guide to submitting the thesis file for Seonggok Library